Egy hónapja láthattak neki a nagyobb léptékű útfelújítási munkáknak a kivitelezők, az első rendbe tett szakaszokat hamarosan újra birtokba vehetik az autósok. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. gondozásában országszerte közel 150 munkaterületen 55 milliárd forint értékű beruházás zajlik a közlekedők kényelme és biztonsága érdekében összesen 342 kilométeren.
A közlekedési hálózatok megfelelő műszaki állapota fontos a magyar emberek, a hazai vállalkozások és az egész gazdaság számára. A kivitelezők munkagépei a téli üzemeltetési időszak végeztével, március közepén tértek vissza a közutakra. Az egy hónapja megindult útfelújítások elsősorban a mellékutakon emelik a szolgáltatási színvonalat, a helyközi buszjáratokét is.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „A közlekedési hálózatok fejlesztése a járványhelyzetben sem lassult le, a beruházásokkal az elmúlt egy évben a tervezett tempóban tudtunk előrehaladni. 2021-ben a tavalyihoz képest kétszeres hosszban, összesen több mint ezer kilométeren kezdődhetnek meg az útfelújítási munkák. Az akár 300 milliárd forintot is elérő összértékű beavatkozások elsődleges célja a vidéki életminőség, a kistelepülések megközelíthetőségének javítása.”
A jelenleg zajló beavatkozások közül több is más közlekedési módok jobb használhatóságát célozza: egy 2,7 kilométeres szakaszt újítanak fel a Tiszaföldvár vasútállomáshoz, körforgalmat építenek a Tiszakécske hajóállomáshoz vezető úton. A 33-as főúton az önkormányzati beruházásban készülő Debrecen-Kismacs kerékpárutat átvezető csomópont épül. Több mint 5 kilométeren újul meg a Soltvadkert-Szeged, a Szarvas-Szentes és a Tokaj-Taktaharkány összekötő utak egy-egy szakasza.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kifejtette: „Közútkezelői oldalról is hatalmas előrelépést jelent, hogy ilyen nagy volumenben valósulhatnak meg idén útfelújítások. A projektek harmada már javában zajlik, a következő hónapokban is folyamatosan indulnak újabb és újabb munkák. Ha a kivitelezőkkel együtt az eddigi ütemben tudunk továbbhaladunk, a 2021-es az elmúlt tíz év legnagyobb mértékű közutas beruházási programja lehet.”
A folyamatban lévő projektek és az átadott munkaterületek megyénkben:
2506 Szarvaskő – Vadna összekötő út 33+758 35+615 1 857 m
2508 Ózd-Szilvásvárad összekötő út 1+620 2+980 1 360 m
2508 Ózd-Szilvásvárad összekötő út 11+162 12+224 1 062 m
3717 Erdőbénye – Tolcsva összekötő út 6+000 7+521 1 521 m
3703 Halmaj – Abaújszántó összekötő út 6+925 8+700 1 775 m
3621 Tokaj – Taktaharkány összekötő út 2+490 8+690 6 200 m
331 Mezőkövesd elkerülőút másodrendű főút 3+335 5+112 1 777 m
3814 Sárospatak-Cigánd összekötő út 7+450 8+650 1 200 m
3302 Mezőkövesd – Ároktő összekötő út 29+075 30+375 1 300 m
26115 Szögliget bekötő út 1+000 2+720 1 720 m
25114 Kács bekötőút 6+695 8+934 2 239 m
3312 Hejőpapi-Hejőbába-Oszlár összekötő út 3+800 5+772 1 972 m
26102 Szuhafő bekötő út 0+770 2+940 2 170 m
3305 Mezőkeresztes-Mezőcsát összekötő út 9+695 12+695 3 000 m
2616 Edelény-Lak-Homrogd összekötő út 0+490 1+740 1 250 m