Mint arról korábban beszámoltunk elkezdődtek a munkálatok a 37-es számú főút 2×2 sávosításának nyomvonalán, ahol a gesztelyi körforgalom és a tarcali elágazás közötti szakaszon végzik az ásatásokat a Herman Ottó Múzeum Régészeti Osztályának munkatársai, akik összesen 33 kutatószondát ástak ki.
A közel 19 kilométeres szakaszon, a Hernád magaspartján középső bronzkori, a Bekecs-Szerencs és Mezőzombori árkokban pedig őskori és újkori leleteket találtak a régész technikusok, Jenei Anita régészet vezetővel, akivel stábunk is beszélgetett.
A hat hónapig tartó régészeti feltárást követően tavasszal átadják a területet a kivitelező számára, akinek 26 hónap áll rendelkezésére az építkezés befejezésére, amelyben a 37-es főút négysávosítása és 11,5 tonnás burkolat megerősítése történik Gesztely és Szerencs között, 18,7 kilométeres szakaszon.
A Gesztelyi meglévő egysávos körforgalmú csomópontot átépítik turbó típusú körforgalommá. Meglévő 3 útkereszteződést (Taktaharkány-Újharangod; Taktaszada-Bekecs; Bekecs Béke út) átépítenek egyszerű körforgalmú csomóponttá. 6 meglévő kishíd
elbontása után, új nagy teherbírású kishidak épülnek. A 37-es és 38-as főutak találkozásánál (Tarcali elágazás) kerékpárút átvezetéssel új csomópont épül. Főutak csatlakozó ágai 11,5 tonnás burkolat megerősítést kapnak.
Emellett Tengelysúlymérő állomás épül a 37-es főút jobb oldalán, a Mádi körforgalom és Tarcali elágazás között.