Wáberer György, Tokaj-Zemplén Térség fejlesztéséért felelős kormánybiztos, a közútfelújítási program által érintett régió országgyűlési képviselői és a települések polgármesterei jelenlétében megkezdődött az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai burkolatfelújítási programja: a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a kormányprogram 52 milliárd forintos keretéből a térség 284,4 kilométer fő- és mellékútján végeztet teljes körű felújítási munkákat és építtet közlekedésbiztonságot növelő műtárgyakat. A gépek és a szakemberek felvonultak a program első ütemében a 37-es főút Sátoraljaújhely kivezető szakaszán és megkezdték a munkát.

Wáberer György, Tokaj-Zemplén Térség fejlesztéséért felelős kormánybiztos a Sátoraljaújhely határában tartott sajtótájékoztatón. fotók: Erdős József

Wáberer György az esemény alkalmából rámutatott arra, hogy a Tokaj-Zemplén régió jövője a jól átgondolt és hatékonyan működtetett idegenforgalomban, az ahhoz kapcsolódó vendéglátásban, a borászaton nyugvó gasztronómiában van. A fejlesztések eredményeként javulnak az életfeltételek, az új munkahelyeknek köszönhetően megállítható az elvándorlás és a térség a Balaton és Budapest után Magyarország harmadik legfontosabb turisztikai célpontjává válik.

Ezeknek a céloknak a valóra váltásához meg kell teremteni a hiányzó feltételeket – hangsúlyozta a kormánybiztos kijelentve, hogy azok között is kulcsfontosságú a térség megközelíthetőségének javítása, az úthálózat rendbetétele. Bár a térségben az elmúlt évtizedben is több mint 300 kilométer hosszban történt útjavítás, a közutaknak az egész régióra kiterjedő komplex rekonstrukciója nem halasztható tovább. A ma kezdődő és három évig tartó munkálatok a régió fejlesztésére rendelkezésre álló összeg több mint harmadát fedik le. Az úthálózat minőségének javítása érezhető mértékben fogja javítani a közlekedés biztonságát és komfortját, miközben csökkentik a régió elérséhez szükséges menetidőt.

Mikesz Csaba, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese a Sátoraljaújhely határában tartott sajtótájékoztatón.

Mikesz Csaba, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese a munkálatokat ismertetve elmondta: „Idén rekordszámú, több mint 1250 kilométernyi, főleg mellékúton indulhattak el teljes körű felújítási munkák. A folyamatosan, ütemezetten haladó felújítási programokon belül is kiemelkedik a Tokaj -Zemplén Térség Fejlesztési Programjának 52 milliárd forint értékű csomagja, mely a következő három évben biztosít forrást a térség infrastrukturális beruházásaihoz. Olyan átfogó és nagyszabású munkálatokról beszélhetünk, amelynek köszönhetően a környék úthálózata mondhatni szó szerint új alapokra helyeződik. A beruházások megvalósításával a közlekedésbiztonság és az utazási komfort területén is érezhető változásokat tapasztalhatnak majd a közlekedők. A biztonságosabb és jobb minőségű utakon pedig a térség turisztikai vonzereje is növekedni fog, ami az itt élőknek, a vállalkozásoknak is új perspektívákat nyithat. Fontos kihangsúlyozni, hogy ezekkel az útfelújításokkal és fejlesztésekkel a térség és a megyei többi útja is a nyertesek közé sorolható majd, hiszen a felszabaduló üzemeltetési forrásokat és kapacitásokat más szakaszokon hasznosíthatjuk. Ugyanakkor azt is ki kell emelni, hogy mint minden meglévő utat érintő felújításnál, a programban szereplő szakaszoknál is időszakos korlátozásokra kell számítani a munkák idején az arra közlekedőknek, ezért a kivitelezők és munkálatokban részt vevők nevében is az autósok türelmét és megértését kérjük.”

Mikesz Csaba (b), Wáberer György, valamint az érintett térségek országgyűlési képviselői Koncz Zsófia és Hörcsik Richárd az 52 milliárd forintos keretösszegből, mintegy 280 kilométernyi fő és mellékutakat érintő felújítás sajtótájékoztatóján.

A program fő elemei között szerepel a 37-es út Sátoraljaújhely-Szerencs közötti, illetve a 39-es út Mezőzombor-Abaújkér közötti szakasza, valamint a térség számos mellékútjának teljes körű felújítása is.

A felújításra kerülő szakaszokról elmondható, hogy azok teljes felületén a meglévő burkolat kopórétegét marással eltávolítja a kivitelező, a helyén pedig egy-egy új kötő- és kopóréteg épül. Ezen kívül nemcsak az utak, hanem azok környezete is megújul, ugyanis a szükséges padkarendezési munkákat is elvégzik a szakemberek, amelyek a megfelelő vízelvezetésben és a hosszú távú üzemeltetés is fontos szerepet játszanak. A kivitelezők továbbá rendezik a felújításra kerülő szakaszoknál az útcsatlakozásokat, belterületi szakaszokon pedig a szegélyeket is.